måndag 23 juni 2014

Presenttips: Vinprovningskorg

Det här med presenter är inte alltid så lätt. Vad ska jag köpa den här gången? Därför tänkte jag ge er ett litet presenttips som du lätt kan göra själv och som jag tror skulle gå hem hos de flesta – en Vinprovningskorg! (det enda kravet är såklart bara att mottagaren gillar vin).




Till korgen behöver du:
  • Vin såklart!
  • En fin korg (t.ex. Riffla från IKEA)
  • Vinprotokoll - skapa ett eget eller använd gärna mitt
  • En bukett blommor
  • Sax
  • Snöre
  • Penna
  • En bit kartong
  • Hålslagare
  • Ev. tidningspapper

Nu till det roliga - sätta ihop korgen!
Klipp till kartongen och vinprovningsprotokollet så att de är i ungefär samma storlek (protokollet kan vara aningen mindre). Gör två hål i kartongen och protokollet. Trä i snöret och bind fast pennan.



Ifall du använder små vinflaskor kan du fylla botten på korgen med lite tidningspapper så att flaskorna kommer upp lite. Stoppa sedan i flaskorna i korgen.


Till sist stoppar du i protokollet och dekorerar med blommor. Sådärja! Snyggt! Vem blir inte glad för det här konstverket?? 



Vaddå present? Nehe du, den här behåller jag själv.







1 kommentar: